Blog

Dotacja dla Domu Dziecka „Przystań”– Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny w Pszczynie

W Dom Dziecka (Centrum Wsparcia Dziecka i Rodziny) jest małą placówką. Mieszka w niej 26 podopiecznych od 2 do 20 lat. Postanowiliśmy dofinansować wycieczkę. Odwiedziliśmy ich z myślą o paczkach świątecznych, ale te mieli już przygotowane.
Taki wyjazd pozostaje w pamięci dzieciaków na całe życie. Zdecydowali się na Zakopane. Założenie było takie, że jest to wycieczka integracyjna dzieci i wychowawców. Organizują sami bez żadnego biura podróży. Sprytnie – większa integracja i taniej.

A oto sprawozdanie w wycieczki:
W terminie 06.01.2019 r. – 07.01.2019 r. odbyła się wycieczka integracyjno -krajoznawcza dzieci i wychowawców CWDiR „Przystań” w Pszczynie do Zakopanego – Poronina – Bukowiny Tatrzańskiej. Wyjechaliśmy w niedzielny poranek i w zimowej scenerii przejechaliśmy bezpiecznie pod Zakopiańską Wielką Krokiew, gdzie zastały nas iście bajeczne widoki. Zaspy śnieżne sięgały dachów a śnieg nieustannie sypał. Po krótkim spacerze ul. Piłsudskiego dostaliśmy się do parku atrakcji Snowlandia, gdzie dzięki uprzejmości pracowników firmy mogliśmy bezpłatnie skorzystać z lodowego labiryntu, mini ZOO oraz największej atrakcji toru saneczkowego. Zabawa nie miała końca, było mnóstwo radości i uśmiechu na twarzach :-). Dzieci bardzo chętnie korzystały z zimowych atrakcji. Jednak mróz i śnieg dały o sobie znać i po ciepłej herbacie wróciliśmy do autobusu. Po godzinie zameldowaliśmy się w miejscu naszego noclegu a mianowicie w ośrodku wypoczynkowym „Limba”. Po rozpakowaniu i smacznym obiedzie mogliśmy skorzystać z licznych atrakcji, które oferował nam ośrodek, a mianowicie: sala kominkowa, sala taneczna, sala zabaw (piłkarzyki, bilard, stół do tenisa stołowego, cymbergaj). Zwieńczeniem dnia pełnego atrakcji i dobrej zabawy był kulig konnymi wozami z pochodniami. W międzyczasie odbyła się bitwa na śnieżki w leśnej zimowej scenerii.
Po powrocie z kuligu czekała na nas przepyszna kolacja. Nazajutrz po śniadaniu i spakowaniu wszystkich rzeczy wyruszyliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej aby skorzystać z atrakcji tamtejszych basenów. Czas na Termach minął nam bardzo owocnie i nie wiadomo kiedy musieliśmy już „suszyć włosy”. Z Bukowiny udaliśmy się do Zakopanego na słynne „Krupówki” gdzie zjedliśmy obiad po którym mieliśmy czas wolny na zwiedzenie oraz wczucie się w górską atmosferę naszej zimowej stolicy. Ok. godziny 15:30 wyruszyliśmy w podróż powrotną do domu. Dzieci pełne emocji w autokarze relacjonowały minione dwa dni. Niektórzy z nas byli pierwszy raz w Zakopanem, co zdecydowanie pozostawiło pozytywne odczucia górskiego klimatu. Wróciliśmy cali, bezpieczni i szczęśliwi, że udało się nam przeżyć te chwile w tak bajecznej atmosferze. W pamięci zostaną nam niezapomniane wspomnienia, do których będziemy wracać i to nie raz.

Szczególne podziękowania chcemy złożyć dla naszych darczyńców bez których nasza wyprawa nie doszłaby do skutku:
Dziękujemy w pierwszej kolejności Fundacji Bliżej Szczęścia z Tychów, która wsparła nasze starania i pozwoliła, że wszyscy razem znaleźliśmy się tak blisko szczęścia jaki nigdy przedtem 🙂